נגישות

הצטרפו אליינו בפיסבוק:

דף הבית כללי חדשות ראשיות ברוש: "החינוך הטכנולוגי-מקצועי אינו הסללה, אלא הנתיב המהיר לקריירה מצליחה בשכר גבוה"
שרגא ברוש
שרגא ברוש

ברוש: "החינוך הטכנולוגי-מקצועי אינו הסללה, אלא הנתיב המהיר לקריירה מצליחה בשכר גבוה"

שרגא ברוש בדיון בוועדה בכנסת: החינוך הטכנולוגי-מקצועי הוא הנתיב המהיר לקריירה מצליחה בשכר גבוה והטענות שנשמעו בעבר על הסללה בפריפריה, מנותקות מהמציאות בעידן הנוכחי של תעשיות מתקדמות

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הגיב לדברים שנאמרו במהלך דיון בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בכנסת על החינוך הטכנולוגי-מקצועי ב- 25.10.17.

בדיון, העלה חבר הכנסת מיקי זהר טענה, לפיה החינוך הטכנולוגי נועד להסללת בני נוער לחינוך מקצועי בפריפריה. בתגובה, ענה ברוש כי "החינוך הטכנולוגי-מקצועי הוא הנתיב המהיר לקריירה מצליחה בשכר גבוה. גם מנתוני משרד החינוך עולה כי בעשורים האחרונים הפער בשיעור הזכאות לבגרות במסלול העיוני ובמסלול הטכנולוגי הצטמצם, וכיום החינוך הטכנולוגי-מקצועי דווקא מהווה פלטפורמה לצמצום פערים".

ברוש הוסיף כי "מגמות החינוך הטכנולוגי- מקצועי בבתי הספר מאפשרות לתלמידים לפתח עתיד תעסוקתי מבטיח בתחומים מגוונים, ופותחות להם דלתות אצל החברות הטכנולוגיות המובילות במשק, בתנאים מצוינים, סביבת עבודה מודרנית ושכר הגבוה משמעותית מהשכר הממוצע במשק. כמו כן, מנתוני משרד החינוך עולה כי כיום כל התלמידים בחינוך הטכנולוגי-מקצועי נמצאים במסלול הזכאות לבגרות, ולכן אין חסם לתלמידים להתקדם. הכול תלוי ביכולות והאמביציה האישית של התלמיד והתלמידה".

  • התייחסות של גיל גרטל לדיון הוועדה:

גיל גרטל במאמרו ב"שיחה מקומית": מצג השווא של משרד החינוך: כך מסלילים ילדי עניים לחינוך מקצועי

ב- 25.10.17 נערך בכנסת, בוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי, דיון אודות הסללה של בני נוער מהפריפריה החברתית למגמות תעסוקתיות בחינוך הטכנולוגי. הטענה היא לגבי הקשר הקיים בין מי שלומדים במגמות תעסוקתיות לבין מצבם הכלכלי של הורי התלמידים.

משרד החינוך ביקש שהתפלגות המעמדות החברתיים בישראל בחינוך הטכנולוגי, דומה מאוד להתפלגות בכלל מערכת החינוך, ומכאן שאין הסללה. לדוגמה, אחוז העניים שלומדים בחינוך הטכנולוגי (17 אחוז) קרוב מאוד לאחוז שלהם בכלל המערכת (15 אחוז), וזה מוכיח שמערכת החינוך אינה מרכזת את כל העניים בחינוך הטכנולוגי, כפי שטוענים חברי הכנסת.

גרטל טוען כי ישנם עיוותים שהוכנסו בנתונים, על מנת להסתיר ככל שניתן את גורלם המר של כחמישה עשר אלף תלמידים בכל שנתון.

לקריאת מאמר הדעה של גיל גרטל, יש ללחוץ על הקישור הבא: http://bit.ly/2zJwBR8.